sábado, 12 de enero de 2013

La pissarra digital com eina interessant en l'Educació

Pissarra digital

Aquest dia el varem dedicar a manipular i investigar amb la pissarra digital de la Universitat. la mestra ens va passar pel Fòrum unes lectures les quals tractaven del món de les pisares digitals. Aquest dia estàvem bastant alterats i mica centrats en el que havíem de fer, per tant es va decidir anar a la classe de baix i anar a manejar la pissarra digital. 

         Una vegada sortiren voluntaris a tocar la pissarra, varem esmentar el canvi que havia sorgit des de que va sortir des de les transparències, el vídeo projector, als ordinadors i a la pissarra interactiva digital.  Ha estat un gran avanç, si jo ho penso ni m’he adonat de lo ràpid que ha evolucionat la tecnologia, no feia tant de temps que s’utilitzaven les transparències, és més a segons de carrera, a Psicologia la mestra utilitzava les transparències per copiar algun esquema.   Per tant estic espantada de lo ràpid que evoluciona tot.

La pissarra digital és un sistema tecnològic que consisteix en un ordenador multimèdia, connectat a Internet, que reprodueix els sons i projecta les imatges sobre una pissarra.


Les pissarres digitals permeten una progressiva innovació en les pràctiques docents, una millora de la motivació i atenció dels alumnes i la disponibilitat de noves eines per atendre la diversitat d’alumnes.

Alguns dels objectius que es pretenen aconseguir amb aquest tipus de material en Educació Infantil, tant per l’alumnat com per als docents són:

·        Classes més dinàmiques mitjançant diferents recursos.
·        Realitzar un aprenentatge més dinàmic i participatiu.
·        Augmentar la interacció entre docent i alumne.
·        Utilització de diferents estratègies d’aprenentatge tant en gran grup, en petit grup, per parelles o individualment.
·        Fomentar la creativitat i espontaneïtat.
·        Facilitar la comprensió de conceptes.
·        Afavorir el pensament crític.
·        Augmentar la participació dels nens amb dificultats motrius, donat que poden controlar qualsevol aplicació de l’ordinador.

Aplicacions didàctiques  de la  pissarra digital podrien ser:

·        Donar suport a les explicacions del docent.
·        Presentació de les activitats i recursos per al tractament de la diversitat.
·        Realització d’exercicis i treballs col·laboratius.
·        Recerca d’informació.
·        Aprendre a seleccionar la informació adient i ser crítics amb aquesta.

Per poder arribar a una total comprensió de la pissarra i poder mostrar als alumnes, és necessari que primerament sigui el docent que sàpiga el funcionament d’aquesta eina amb una total fluïdesa.  
        
        Un aspecte que no trobo bé és que en una illa tan petita com Eivissa hi hagi tantes distincions entre Escoles, una de les diferències és aquesta, no totes les escoles disposen d’aparells tecnològics digitals, la qual cosa penso que s’hauria d’anar tots a una. Trobo bé que hi hagi escoles que no les vulguin, però si uns alumnes a p5 disposen de pissarra digital, no trobo bé que a primer de primària no la tinguin.
        
       Ja que no trobo que sigui una eina lúdica sinó educativa, s’hauria de lluitar per a que totes les Escoles disposessin d’aquestes eines i poder realitzar intercanvis i xerrades entre Escoles.

         Estic molt a favor de les pissarres digitals, penso que són un recurs molt complet per al seu aprenentatge, però el que no puc creure i no m’agrada és que deixem moltes altres de les eines de banda i que siguin substitutes completament per aquestes

No hay comentarios:

Publicar un comentario