viernes, 2 de noviembre de 2012

Societat de la informació, tecnologies digitals i educació.

Societat de la informació, tecnologies digitals i educació.

 

La lectura de Manuel Area, ens parla dels nous reptes educatius tant en l’àmbit econòmic, social i cultural de la nostra societat. Les tecnologies com a eina molt utilitzada en tots els àmbits i que avança a passos agegantats. Totes les persones al seu dia a dia utilitzen alguna tecnologia de la informació, són tan ràpides les innovacions i les canvis que s’ha d’estar molt atent, tant per no quedar-se enrere i agafar-ho amb temps, per adaptar-se a ella i a més a més poder transmetre-la als infants.

Fent referència a l’eina d’Internet, podem dir que és la major font per poder trobar informació referent a qualsevol tema, el seu accés és immediat i a més a més amb diverses possibilitats de resultats per elegir sobre el mateix que un cerca. En referència a l’àmbit educatiu, són les noves generacions les que ja comença’n a dominar tots tipus d’aparells des de ben petits.

És un gran avantatge que els nens a les escoles puguin aprendre a dominar varietat d’eines relacionades amb les noves tecnologies fent usos de varietat d’aparells i programes diferents. En aquest cas som els docents el que ens hem de posar al dia en tot allò que va sortint i fer un aprenentatge significatiu per poder-ho compartir amb els alumnes, és un camp que s’ha d’estar en constant formació i reciclatge.

Hem de transmetre als nens per a que ells puguin anar utilitzant autònomament aquestes eines. No tota la informació pot ser correcte, per això també s’ha de treballar el no quedar-se amb la primera resposta, sinó cercar diverses per poder contrastar i cercar la que cadascú cregui oportuna i ser crítics d’allò que ens presenten, ja que hi ha molta informació errònia.

La meva opinió sobre les noves tecnologies ha anat canviat a mida que vaig coneixent més programes i activitats per poder utilitzar. És cert que no estic d’acord en que a les escoles tan sols els treballi amb aparells i no es treballin amb diverses metodologies.

Penso que les noves tecnologies han d’estar a l’ordre del dia dintre d’un aula, però no ha de ser l’única eina a utilitzar. Per exemple el treballar el mateix tema (els insectes) amb varietat d’eines, dona un gran ventall d’oportunitats per als alumnes i s’ajusta a les possibilitats i necessitats de cada nen, ja que pot haver-hi nens que les noves tecnologies no se’ls dona tan bé com altres. S’ha de poder prendre amb varietat de material, sense oblidar el material didàctic, el paper i llapis.


L’article escrit per en Manuel Area Moreira i es titula : “ SOCIEDAD DE LA INFORMACIÓN, TECNOLOGIAS DIGITALES Y EDUCACIÓN”. (Web docente de Tecnlogia Educativa. Universidad de La Laguna, 2002).




No hay comentarios:

Publicar un comentario